Celem projektu było opracowanie zagadnienia świadomości literackiej w najwcześniejszym okresie piśmiennictwa na ziemiach polskich, to znaczy od XII do XV wieku. Przedmiotem badań były w szczególności wszelkie świadectwa recepcji czytelniczej europejskich traktatów o poezji i prozie; traktaty powstałe w Polsce i zachowane do dziś w rękopisach; metodyka nauczania atrium w średniowiecznych szkołach katedralnych w Polsce i na Uniwersytecie Krakowskim. Na podstawie treści badanych dzieł zostały odtworzone główne zakresy teorii poezji i prozy kształtujące świadomość literacką środowisk wykształconych polskiego średniowiecza. Zostały też wybrane i objaśnione terminy i pojęcia odnoszące się w tamtym okresie do twórcy, dzieła i procesu tworzenia. Została wskazana ich proweniencja starożytna oraz zakres i sposób funkcjonowania w piśmiennictwie średniowiecznej Polski.
- Start
- O Instytucie
- Nauka i badania
- Konferencje i spotkania
- Edukacja
- Interdyscyplinarne studia doktoranckie "Humanistyka cyfrowa?
- Studia podyplomowe
- Olimpiada Literatury i Języka Polskiego
- Olimpiada Literatury i Języka Polskiego dla Szkół Podstawowych
- Kursy
- Szkolenia
- Erasmus at IBL PAN - information for foreign students
- Szkoła Doktorska Anthropos
- IBL dla szkół
- Erasmus
- Biblioteka
- Repozytoria
- Dla Pracowników IBL