Pracownia Antropologii Współczesności IBL PAN zaprasza na pierwszą otwartą dyskusję panelową Użyteczność i ciągłość miasta z perspektywy człowieka w ramach cyklu Humanistyka architektoniczna, organizowaną przez Instytut Badań Literackich PAN we współpracy z Narodowym Instytutem Architektury i Urbanistyki.
19 GRUDNIA 2024, godz. 16 .00, Sala Lustrzana w Pałacu Staszica, ul. Nowy Śwait 72, Warszawa, transmisja online: Zob. link
W ramach pierwszego z cyklu sześciu spotkań zapraszamy na dyskusję pod hasłem Użyteczność i ciągłość miasta z perspektywy człowieka.
W spotkaniu udział wezmą:
dr hab. Mikołaja Madurowicz, UW (moderator)
dr hab. Agnieszka Karpowicz, prof. UW
dr hab. Justyna Tabaszewska, prof. IBL PAN
dr Andrzej Skalimowski, IHN PAN, NIAiU
prof. dr hab. inż. arch. Bolesław Stelmach, Dyrektor NIAiU
Wprowadzenie: dr Aleksandra Wójtowicz, IBL PAN (kierownik projektu)
Humanistyka Architektoniczna została zdefiniowana przez autorów projektu jako inicjatywa edukacyjno-badawczo-publiczna w zakresie statusu potrzeb zarówno dzisiejszej humanistyki, obszaru nauk technicznych jak i działań społecznych, stojących wobec wyzwań wynikających z polityki zrównoważonego rozwoju. Architectural humanisties funkcjonuje w zagranicznym obiegu naukowym, zyskując rangę subdyscypliny badawczej. Podobnie jak w proponowanej tu postaci Humanistyki architektonicznej opiera się na badaniach z zakresu historii, analiz kulturowych i innych, przynależnych do dziedziny humanistyki, których wyniki stanowią wsparcie procesów urbanizacyjnych.
W ramach cyklu otwartych paneli dyskusyjnych „Humanistyka architektoniczna” przedstawiciele różnych dyscyplin będą podejmować tematy dotyczące przestrzeni w której żyjemy – zarówno w jej fizycznym, jak i kulturowym wymiarze.
Cykl spotkań „Humanistyka architektoniczna” organizowany jest w ramach grantu „Humanistyka architektoniczna jako propozycja w ramach humanistyki obywatelskiej”, nr POPUL/SP/0275/2024/02. Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.