plen

"Ryby, żaby, raki" czy "Rupaki"? Złota dziesiątka poezji polskiej na lekcjach języka polskiego jako obcego/drugiego

Komplet materiałów obejmuje 10 scenariuszy zajęć z języka polskiego jako obcego / drugiego / odziedziczonego dla uczniów w klasach IV – VIII (w polskim systemie edukacji), którzy opanowali polski alfabet oraz reprezentują poziomy biegłości językowej od A1 do B2 w skali ESOKJ. Każdy z nich zawiera: karty pracy ucznia, scenariusz zajęć ze wskazówkami metodycznymi dla nauczyciela oraz propozycję gier i zabaw dydaktycznych w postaci załączników.

Fragment ze wstępu

Grafika przedstawia okładkę podręcznika "Ryby, żaby, raki"

Publikacja do pobrania za darmo: Pobierz
Więcej o projekcie


Język, tożsamość, kultura wśród młodzieży polonijnej w Wielkiej Brytanii (podręcznik i przewodnik)

Podręcznik

Podręcznik został opracowany w odpowiedzi na potrzeby uczniów polskiego pochodzenia, którzy kontynuują naukę języka polskiego w brytyjskich szkołach średnich i zdecydują się zdawać ten przedmiot na egzaminie GCSE (General Certificate of Education‑Advanced), będącym przepustką do dalszej edukacji lub kariery zawodowej.

Fragment ze wstępu

Grafika przedstawia okładkę podręcznika "Język, tożsamość, kultura"

Publikacja do pobrania za darmo: Pobierz

Przewodnik

Przewodnik

Publikacja do pobrania za darmo: Pobierz

Więcej o projekcie


Warszawa i Ryga w piosence na lekcjach języka polskiego jako obcego

Warszawa i Ryga w piosence na lekcjach języka polskiego jako obcego to materiały edukacyjne z ćwiczeniami rozwijającymi sprawność rozumienia ze słuchu oraz umiejętność pracy z tekstem poetyckim, adresowane do uczących się języka polskiego jako obcego, drugiego i odziedziczonego, którzy opanowali polski alfabet oraz reprezentują poziomy biegłości językowej od A1 do C1 w skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego (ESOKJ)
Fragment ze wstępu
Warszawa i Ryga

Publikacja do pobrania za darmo: Pobierz
Więcej o projekcie